SanomaMyStyle - Iltasanomat
Ilta-Sanomat is the biggest digital media in Finland and reaches about 2,5 million Finns. With a circulation approximately 150,000, 650,000 readers.
I re-design their fashion page.
In order to set the new art direction, I evaluated the current sites, to see a way to revolutionise and make the most out of existing elements, while staying coherent with the whole visual system, yet fulfill renewals demands.
After the redesign launched, the new Fashion page traffics increased by 40% , and attracted > 1million visits during the first week.






I hand-drawn the new logo called "MyStyle"

Then vectorised it ready to use.

Comparing old & new UI design


Sanoman uudella MyStyle-sivustolla on lanseerausviikosta lähtien käyty viikoittain yli miljoona kertaa ja juttuja on luettu keskimäärin 1,5 miljoonaa kertaa – Sanoman MyStyle-sivustolla vierailtu yli miljoona kertaa viikossa
On mahtavaa nähdä yhteistyön tuottavan tulosta. Jo ensimmäisellä viikolla kasvua oli käynneissä ja näytöissä 40 prosenttia verrattuna Ilta-Sanomien aiempaan muoti- ja kauneusosioon- Niina Viitanen